Duch prowadzi tutaj blog rowerowy

Duch

Maj, 2013

Skandia Krokowa

Sobota, 25 maja 2013 | dodano: 22.06.2013

Byłoby zbyt pięknie gdyby w poprzedzający wieczór nie padało, ale nie wyprzedzajmy wydarzeń. W piątek pojechaliśmy zapisać się na wyścig i odebrać pakiet startowy. Wypisując formularz zgłoszeniowy usłyszeliśmy, że sędzia główny dopiero wyjechał na trasę w celu ostatecznego jej zatwierdzenia. W sobotni poranek wyruszając z domu było całkiem słonecznie jednak po minięciu Piaśnicy zaczęły pojawiać się pierwsze mgły a przed samą Krokową było już bardzo mglisto. Pomimo, że na miejsce startu dotarliśmy długo przed startem w okolicy było już dużo ludzi i ich samochodów. Po krótkim przygotowaniu zacząłem się kręcić po okolicy. Zastanawiałem się czy jechać w długim czy krótkim rękawie. Wyjechałem za zabudowania miasta i wybór stał się jasny - długi rękaw. Na odsłoniętym terenie wiatr dawał się mocno we znaki. Po długim oczekiwaniu w sektorze startowym i kolejnych przesunięcia w kierunku startu w końcu nastąpił upragniony początek wyścigu tradycyjnie zwiastowany motywem muzycznym ze "Stawki większej niż życie" Szybki start przez Krokową i płaski początek bezpiecznie rozciągną najbardziej liczną grupę, w której startowałem. Po paru kilometrach asfalt przekształcił się w mokry szuter, który mocno kleił się do kół. Gdzieniegdzie były kałuże, ale to był dopiero początek. Z każdym obrotem korby ilość szutru drastycznie malała a w jego miejsce pojawiało się coraz więcej błota i kałuż. Po drugim zalaniu butów przestałem już zwracać uwagę na przemoczenie. Na odcinkach nieutwardzonych królowało błoto a na asfalcie obrzucałem się błotem spod własnych kół :P W okolicach Karwieńskich Błot we znaki zaczął dawać się W-Mode-Wind. W błocie każde koło jechało własną drogą i trzeba było walczyć żeby utrzymać kierunek. Na jednym z leśnych odcinków postawiło mnie bokiem i siłą rozpędu wjechałem pomiędzy krzaki przy drodze. Na szczęście było dużo odcinków asfaltowych, na których można było nadrobić straconą w terenie prędkość. Pomimo takich warunków tylko raz musiałem podprowadzić rower, bo opony całkowicie zapchały się i nie miałem kompletnie żadnej przyczepności. Koło kręciło się w miejscu a ja zamiast podjeżdżać staczałem się w dół wzniesienia. Na, krótko przed 40 km usłyszałem przed sobą motocykl poprzedzający zawodników z dłuższych dystansów. W euforii, że wyprzedzili mnie tak niedaleko przed metą jeszcze bardziej podkręciłem tempo. Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że zakładane 41km to nie koniec. Licznik pokazywał już 42km a śladów mety nawet nie było widać. W pewnym momencie wyjechałem z lasu i z prawej strony w oddali słyszałem dźwięki miasteczka startowego, ale trasa skręcała w lewo :P W końcu udało się szczęśliwie dojechać do mety :D Na trasie były dwa bufety, ale były one rozmieszczone tak blisko siebie w przypadku dystansu mini, że nie było sensu korzystać z drugiego z nich. Gdyby trasa była sucha maraton byłby bardzo szybki. Większość można by pokonać z blatu.

Kościół w Krokowej © Duch

Wtorek, 21 maja 2013 | dodano: 30.05.2013

Hel

Sobota, 18 maja 2013 | dodano: 30.05.2013

Prognozy pogody na dzień wycieczki nie były zbyt optymistyczne, ale jak to bywa z prognozami nie pokryły się one z rzeczywistością. Pogoda dopisała i szybko zrobiło się ciepło a z nieba nie spadła ani kropla wody. Rano do Władysławowa jechaliśmy głównymi drogami. Po dojechaniu do Helu i odpoczynku na słonecznej leśnej polanie wybraliśmy się na deptak na obiad. Nie zdecydowaliśmy się jednak na tradycyjnego dla nas w tym miejscu kebaba :P Do baru, w którym jedliśmy przyszła wycieczka szkolna więc szybko zbieraliśmy się w drogę powrotną do domu. Tym razem kolejne miejscowości pojawiały się nadzwyczaj szybko i droga powrotna przez półwysep minęła błyskawicznie. Z Władysławowa do domu zdecydowaliśmy się również jechać główną ulicą.

Odpoczynek w Jastarni © Duch

/9400880

Orłowo

Sobota, 11 maja 2013 | dodano: 12.05.2013

W piątek prognoza pogody zapowiadała opady deszczu w sobotę, jednak pogoda zrobiła miła niespodziankę. Było słonecznie i całkiem ciepło. Wybraliśmy się na wycieczkę od Orłowa. Tym razem to nie taka szybka wycieczka jak ostatnio. Po drodze zajechaliśmy do sklepu rowerowego. Chciałem zrobić pauzę w Endomondo, jednak już drugi raz program sam z siebie zakończył wycieczkę i wyłączył się. Musiałem rozpocząć drugą wycieczkę w programie. W Gdyni spotkaliśmy się z kolegą i pojechaliśmy do Orłowa. Bardzo dawno już tam nas nie było, ale praktycznie nic nie zmieniło się tam. W drodze powrotnej odwiedziliśmy rodziców na mała herbatkę. Teraz wycieczka do Orłowa to już nie takie małe piwo ;)

Gdynia © Duch

Orłowo © Duch

Kategoria 20 do 60 km, Czas wolny

Kąpino

Wtorek, 7 maja 2013 | dodano: 11.05.2013

Późnym popołudniem wybraliśmy się na małą wycieczkę bez określonego kierunku. Przypomniało mi się, że koło szpitala znajdowała się droga, którą chciałem sprawdzić. Okazało się, że jest to dojazd do bocznej bramy szpitala jednak na przedłużeniu drogi znajdował się wjazd do lasu. Na szczycie podjazdu okazało się, że dojechaliśmy do Kąpina. Jest przed nami tutaj jeszcze wiele dróg do odkrycia :)

W lesie za szpitalem wejherowskim © Duch

Dom w Kąpinie © Duch

Wlazł kotek na płotek © Duch

Żarnowiec

Niedziela, 5 maja 2013 | dodano: 12.05.2013

Chcieliśmy pojechać do Żarnowca jednak nie mogliśmy nabrać odpowiedniego tępa więc wstępnie założyliśmy, że dojedziemy do Orla jako punktu kontrolnego i tam zdecydujemy czy kontynuować naszą wycieczkę zgodnie z planem czy skierować się w inne miejsce. W Orlu zdecydowaliśmy się jechać dalej do Żarnowca. Pogoda korzystnie ustabilizowała się i nabraliśmy tępa. Skierowaliśmy się szlakiem do Warszkowa. Dalej pojechaliśmy poznaną kiedyś trasą do Czymanowa. Przez pewien odcinek jechaliśmy drogą, która wyglądała jak wybudowana na starym nasypie kolejowy. Pewnie tędy miała przebiegać jedna z linii kolejowych w kierunku budowy elektrowni atomowej w Żarnowcu. Cała drogę jechaliśmy pod wiatr, ale daliśmy radę z całkiem niezłym czasem pomimo małego utrudnienia w postaci nieprzebranych ilości grząskiego piachu miedzy Orlem a Warszkowem. W okolicy nie zmieniło się praktycznie nic od naszej ostatniej wizyty, ale postanowiliśmy wybrać się na górę pod zbiornik elektrowni wodnej. Liczyliśmy na fajny zjazd drogą techniczną, ale już podczas podjazdu stwierdziliśmy, że znajduje się tam zbyt dużo piasku żeby ryzykować bicie rekordów. Dodatkowo podczas zjazdu na ostatnim prostym odcinku dostałem podmuch porywistego bocznego wiatru. Już widziałem oczami wyobraźni jak lecę po betonie w dół w kierunku barierek, ale na szczęście udało mi się ustabilizować rower i ostrożnie dojechałem w dół. Pojechaliśmy jeszcze zobaczyć ruiny niedoszłej elektrowni atomowej. Sprzed płotu nie widać zbyt wiele, ale kilka zdjęć udało się zrobić. Do domu chcieliśmy wrócić tą samą trasą jak przyjechaliśmy, ale jeszcze przed Warszkowem stwierdziliśmy zgodnie, że nie mamy ochoty znowu przedzierać się przez bezkres piasku do Orla. W Warszkowie podczas przerwy żywnościowej wyszukaliśmy na mapie alternatywną drogę. Skierowaliśmy się na Piaśnicę i trafiliśmy na drogę, która wyglądała jak inne tworzone w celu zbudowania spójnej sieci dróg rowerowych w regionie. Minęliśmy sanktuarium piaśnickie i ścieżką wróciliśmy do domu.

W lesie przed Orlem © Duch

Kategoria Czas wolny, 20 do 60 km

Piaśnica

Czwartek, 2 maja 2013 | dodano: 04.05.2013

Nie doceniłem niskiej porannej temperatury, ale jakoś udało się przejechać założoną trasę do wymiany łańcucha.