Taxi
-
DST
1.46km
-
Czas
00:04
-
VAVG
21.90km/h
-
Temperatura
10.0°C
-
Sprzęt Annapurna - napęd nr 2
-
Aktywność Jazda na rowerze
Kategoria Do 20 km, Taxi
Kręcenie po lesie
-
DST
41.74km
-
Czas
02:18
-
VAVG
18.15km/h
-
VMAX
46.00km/h
-
Temperatura
11.0°C
-
Sprzęt Annapurna - napęd nr 2
-
Aktywność Jazda na rowerze
Pogoda dziś dopisywała więc wybraliśmy się na popołudniową wycieczkę. Z Centrum skierowaliśmy się przez Krykulec lasem do Polifarbu. Ścieżkami dojechaliśmy to Źródła Marii. Następnie cofnęliśmy się trochę w kierunku Karwin i zawróciliśmy do stadniny koło obwodnicy. Wjechaliśmy ponownie do lasu. Sopockimi ścieżkami dojechaliśmy do Kamiennego Potoku i zjechaliśmy do alei Zwycięstwa i wróciliśmy do domu.Gdzieś pomiędzy Wilekim Kackiem a Obwodnicą Trójmiasta
© DuchZachód słońca w Wielkim Kacku
© Duch
Kategoria 20 do 60 km, Czas wolny
Wycieczka nie tylko po korbę
-
DST
94.89km
-
Czas
05:03
-
VAVG
18.79km/h
-
VMAX
49.00km/h
-
Temperatura
24.0°C
-
Sprzęt Annapurna - napęd nr 2
-
Aktywność Jazda na rowerze
Plan przejazdu obejmował przejazd do Mezowa przez Kartuzy gdzie mieliśmy odebrać korbę dla Agalu. Staramy trzymać się z daleka od głównych dróg. Wole nadłożyć kilometrów niż zastanawiać się czy lusterko wyprzedzającej ciężarówki nie pozbawi mnie głowy. Z Centrum na Karwiny skierowaliśmy się przez Krykulec i następnie w kierunku ulicy Starochwaszczyńskiej. Jechaliśmy pierwszy raz tą trasą i skręciliśmy nie w tą stronę w wyniku czego zjechaliśmy do Źródła Marii. Spojrzeliśmy w mapę, którą miałem w plecaku zamiast w mapniku bo jakoś jeszcze go nie kupiliśmy pomimo doświadczeń w nawigowaniu przy ciągłym zatrzymywaniu się i wyjmowaniu mapy z plecaka. Jadąc rozebranym torowiskiem prowadzącym do Polifarbu dotarliśmy do obrzeży Osowej. Udaliśmy się w przez Nowy Świat do Borowca gdzie wjechaliśmy na wcześniej przyjętą trasę. Poruszamy się rzadko w tych terenach więc znowu okazało się, że wyjechaliśmy trochę w innym miejscu niż myśleliśmy. Dojechaliśmy do miejscowości Rębiechowo. Pijąc herbatkę przejechał koło nas traktor prawie jak z jednego odcinka Top Gear. Jego przednie koło było większe od tylnego koła starego Ursusa. Skierowaliśmy się na Pępowo i dalej do Żukowa. Uznaliśmy, że najpierw pojedziemy do Kartuz a dopiero potem do Mezowa. Remont odcinka Żukowo-Kartuzy od zeszłego roku trwa cały czas więc aby nie utrudniać ruchu na odcinkach wahadłowych wybraliśmy okrężna drogę przez Smołdzino, Kobysewo i Grzybno. W Kartuzach zrobiliśmy małe zakupy bo zbliżała się pora obiadowa i pojechaliśmy odebrać korbę. W sklepie był duży ruch. Sprzedawca zabrał ramię od korby w innej długości niż część z zębatkami. Dobrze, że od razu zauważyliśmy to. Na sklepie nie było odpowiedniego elementu. Sprzedawca w zamian zaproponował nam trochę wyższy model korby bez dopłaty w wyniku czego dostaliśmy korbę FC-M416 zamiast FC-M410. Z korbą w plecaku dotarliśmy do Mezowa. Zjedliśmy ciastka i chwilę posiedzieliśmy. Po przerwie ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Z Mezowa do Żukowa trasa prowadzi w dość mocno w dół więc postanowiliśmy pojechać główną drogą. Z Żukowa do Chwaszczyna przejechaliśmy przez Pępowo, Banino i Borowiec. Kawałek trasy od Chwaszczyna przejechaliśmy główną droga i skręciliśmy w ulicę Starochwaszczyńską na wysokości stacji nadawczej. Po dojechaniu do Karwin udaliśmy się wzdłuż ulicy Wielkopolskiej i Drogi Różowej do Centrum gdzie szybko musiałem przekazać rower siostrze i wsiąść w trolejbus. Niestety przez to nie udało mi się tego dnia zrobić 100km a niewiele mi brakowało ale jak nie tym razem to następnym.
Podczas pedałowania dochodzą mnie dziwne stukania. Zwłaszcza podczas ruszania i jazdy pod górę na strojąco. Zastanawiam się czy jest to wina zużytego napędu, który dość szybko osiągnął stan w jakim jest. Jak przyjrzeć się łańcuchowi podczas kręcenia korbami to widać jak łańcuch układa się na zębatkach i jak one są już mocno wycięte. Zmierzona długość łańcucha pokazała mi graniczne zużycie. Mam na nim zrobione dopiero 2900km i chciałbym jeszcze raz tyle zrobić ale nie wiem czy mi się uda. Równie dobrze hałasować może środek suportu, który został wymieniony razem z napędem. Ogólnie mam wrażenie, że ten napęd bardzo szybko zużywa się. Poprzedni napęd był trwalszy ale coś za coś. Przy wymianie zaoszczędziłem na napędzie, żeby kupić lepsze koło na przyszłość.
Zbliża się również wymiana opony i zastanawiam się na jaki model wymienić. Obecna gładko toczy się po asfalcie i jest cicha ale jest ciężka i szybko zapycha się błotem. Do tras, które pokonywałem nie była taka zła ale teraz chcę jeździć więcej w terenie niż na szosie więc szukam czegoś do dobrze radziłoby sobie z piaskiem. Obecna opona w takich warunkach natychmiast traci przyczepność i jadę bokiem.Czas na przerwę
© DuchWiosna
© Duch
Kategoria 60 do 120 km, Czas wolny
Taxi
-
DST
4.60km
-
Czas
00:15
-
VAVG
18.40km/h
-
Temperatura
9.0°C
-
Sprzęt Annapurna - napęd nr 2
-
Aktywność Jazda na rowerze
Kategoria Do 20 km, Taxi
Integracja z RwM
-
DST
60.03km
-
Czas
03:32
-
VAVG
16.99km/h
-
Temperatura
14.0°C
-
Sprzęt Annapurna - napęd nr 2
-
Aktywność Jazda na rowerze
W ramach integracji z lokalnymi rowerzystami wybraliśmy się na Integracyjne Rozpoczęcie Sezonu Wiosenno-Letniego, które zostało ogłoszone na stronie http://www.rwm.org.pl. Przejazd rozpoczynał się w Chyloni. Skontaktowaliśmy się wcześniej rowerzystą z RwM, który prowadził grupę z kierunku Gdańska i dołączyliśmy się do nich w Centrum. Przy sklepie Biedronka przy ulicy Morskiej zwarta grupa rozłączyła się na dwie części. Większość osób pojechała na miejsca spotkania a pięć osób zrobiło szybkie zakupy przed dalszą jazdą. Wszystko co niezbędne mieliśmy już ze sobą ale zostaliśmy z grupą zakupowców żeby chwilę spokojnie porozmawiać. Kiedy zakupy zostały zakończone ruszyliśmy ostrym tempem na miejsce spotkania. Dotarliśmy tam szybciej niż grupa jadąca bez przerwy. Jak zwykle przy takich spotkaniach pomimo, że spotkanie było ustalone na godzinę 10:00 odczekaliśmy trochę na ludzi, który nie zdążyli lub jadą późniejszą kolejką skm. Otaczało nas morze rowerów. Było około 80 osób. Część z nich dołączyła do przejazdu po drodze. Rozpiętość wieku uczestników była bardzo duża. Najmłodsza uczestniczka miała 10 lat i przyjechała na własnym rowerze z Wejherowa. Odbyła się odprawa na, której przedstawione zostały obowiązujące zasady i zostało zrobione grupowe zdjęcie wszystkich uczestników. Grupa ze względu na swoja wielkość została podzielona na dwie części. Ruszyliśmy ulicą Pucką i następnie skręciliśmy w boczną drogę prowadzącą do ogródków działkowych gdzie połączyliśmy się w jedną grupę i dalej jechaliśmy wszyscy razem. Dojechaliśmy do Dębogórze-Wybudowanie i dalej bocznymi drogami przez Kazimierz do Rezerwatu Beka. Po parunastu kilometrach wyjechaliśmy w Rewie. Dojechaliśmy do cypla rewskiego gdzie była dłuższa przerwa. Widząc tak dużą grupę osób spodziewałem się tempa podobnego jak na gdańskiej masie krytycznej ale tempo grupy okazało się bardzo ładne jak na taką ilość osób. Prędkość oscylowała wokoło 18 km/h. Po przerwie i zrobieniu zakupów w pobliskich sklepach grupa ruszyła do miejsca gdzie miało odbyć się ognisko. Wracaliśmy tą samą drogą, którą przyjechaliśmy. Grupa nie ustrzegła się jednak postoju wymuszonego awarią. Podczas przecinania jednej z dróg publicznych jeden z rowerzystów wjechał w tylne koło innego uczestnika przejazdu. W wyniku kolizji poszkodowany rowerzysta stracił tylną przerzutkę. Szybka pomoc rowerzystów znajdujących się w pobliżu poskutkowała skróceniem łańcuch i rower dalej mógł kontynuować podróż korzystając tylko z jednego przełożenia spiętego na sztywno. Bez dalszych utrudnień grupa dojechała do Dębogórze-Wybudowanie gdzie było już przygotowane miejsce na ognisko. Patrząc na liczebność grupy wydaje mi się, że część osób zrezygnował ze wspólnego ogniska i pojechała dalej. Rozpalony został ogień oraz rozdane zostały kije i rozpoczęło się smażenie kiełbasy. Nastąpił czas rozmów i konsumpcji. Na koniec organizatorzy podziękowali wszystkim zebranym za tak liczne przybycie. Zwartymi grupkami wyruszyliśmy w miejsce startu gdzie wszyscy rozjechali się w swoich kierunkach. Do Centrum dojechaliśmy w miarę zwartą grupą liczącą sześć osób. Piknik integracyjny był bardzo dobrym pomysłem na zobaczenie ludzi, których czasem można spotkać na trójmiejskich szlakach.
Wiele zdjęć ze spotkania integracyjnego znajduje się:
http://rwm.org.pl/relacje/index.php?mode=galeria&id=1780
Kategoria 20 do 60 km, Czas wolny, RWM
Na PG
-
DST
51.70km
-
Czas
02:40
-
VAVG
19.39km/h
-
Temperatura
12.0°C
-
Sprzęt Annapurna - napęd nr 2
-
Aktywność Jazda na rowerze
Postanowiliśmy połączyć przyjemne z pożytecznym. Musiałem dziś pojechać na PG więc zamiast tłuc się w skm wybraliśmy rowery. Swoją drogą skm ostatnio bardzo podpadła rowerzystom wprowadzając ponownie po dobrych kilku sezonach opłatę za przewóz roweru w sezonie letnim. Po załatwieniu spraw na uczelni wracając do domu postanowiliśmy ponownie pojechać pętlę przez sopocki las. Trasa prawie taka sama jak na poprzedniej wycieczce z tą małą różnicą, że dziś do lasu wjechaliśmy bliżej Gdańska i dopiero po przejechaniu dłuższego odcinka drogi leśnej dojechaliśmy do drogi asfaltowej prowadzącej do Gołębiewa. Powrót przez Wielki Kack i Krykulec do Centrum.
Kategoria 20 do 60 km, Czas wolny, Taxi
Tym razem rowery trzy ;)
-
DST
32.54km
-
Czas
01:41
-
VAVG
19.33km/h
-
VMAX
48.00km/h
-
Temperatura
12.0°C
-
Sprzęt Annapurna - napęd nr 2
-
Aktywność Jazda na rowerze
W tym roku pierwszy raz udało się nam wyjść w takim gronie. Trasa przebiegała w bardzo podobnym obszarze co wczoraj ale z lekkimi modyfikacjami trasy. Pojechaliśmy wspak. Najpierw dotarliśmy chodnikami do Sopotu Wyścigi gdzie skręciliśmy do lasu i po pokonaniu kilku kilometrów asfaltem a następnie drogami typowo leśnymi znaleźliśmy się w Wielkim Kacku. Zjechaliśmy do Centrum lasem koło Krykulca. Czasem żeby zdać sobie sprawę jakie wzniesienia pokonuje się trzeba pojechać trasę tak jak my dziś czyli w przeciwnym kierunku. Pokonując je od drugiej strony wydawały mi się jakieś bardziej strome ale nie były jakieś niemożliwe do pokonania. Na razie pokonuje mnie brak kondycji po zimie.Ekipa
© Duch
Kategoria 20 do 60 km, Czas wolny
Rowerowe popołudnie
-
DST
33.75km
-
Czas
01:53
-
VAVG
17.92km/h
-
Temperatura
9.0°C
-
Sprzęt Annapurna - napęd nr 2
-
Aktywność Jazda na rowerze
Wybraliśmy się na mały objazd w celu sprawdzenia nowej oponki na rowerze Agalu. Tak jak ostatnio do lasu wjechaliśmy w okolicach Małego Kacka. Wyjechaliśmy na Karwinach i skierowaliśmy się do sopockiego lasu, który opuściliśmy koło sanatorium Leśnik. Dojechaliśmy do Armii Krajowej i wróciliśmy chodnikami do domu. Pomimo, że termometr nie pokazywał zbyt wysokiej temperatury to jeździło się całkiem przyjemnie. Jedynie zjazd od sanatorium ze względu na swoją długość i osiąganą prędkość spowodował lekkie wychłodzenie organizmu.Halo! Baza!
© Duch
Kategoria 20 do 60 km, Czas wolny
[*]
-
DST
30.91km
-
Czas
01:46
-
VAVG
17.50km/h
-
Temperatura
15.0°C
-
Sprzęt Annapurna - napęd nr 2
-
Aktywność Jazda na rowerze
Pomnik Ofiar Grudnia 70 w Gdyni
© DuchPrzed domem Lecha Kaczyńskiego w Sopocie
© DuchPrzed domem Lecha Kaczyńskiego w Sopocie
© DuchAleja Niepodległości
© DuchPrzed Dowództwem Marynarki Wojennej RP
© Duch
Kategoria 20 do 60 km
Po świętach
-
DST
43.80km
-
Czas
02:30
-
VAVG
17.52km/h
-
Temperatura
14.0°C
-
Sprzęt Annapurna - napęd nr 2
-
Aktywność Jazda na rowerze
Po świątecznym siedzeniu za stołem wybraliśmy się spalić trochę kalorii. Z Centrum skierowaliśmy się do Kacka i wjechaliśmy do lasu. Szlakami dotarliśmy do ulicy Spacerowej. Jadąc drogą wytartą przez maszyny prowadzące wycinkę drzew dotarliśmy do Oliwy skąd już głównymi ścieżkami wróciliśmy do Gdyni. Jak na aktualną porę jestem zadowolony z przejechanych kilometrów. Koło południa świeciło słońce to całkiem sporo osób wybrało się na rowery. Jak rozpoczynaliśmy jazdę zegar na urzędzie miejskim pokazywał 18 stopni a jak wracaliśmy było już tylko 9,5 stopnia. Czuć było ochłodzenie ale nie sądziłem, że tak bardzo temperatura spadła. Na pewno przyczyniło się do tego zwiększenia zachmurzenia. Na Skwerze Kościuszki nadciągała już mgła i stojąc na jego końcu było widać tylko zarysy najbliższych budynków a teraz kiedy pisę te słowa to praktycznie nic nie widać zza okna. Dopiero dziś jak wjechaliśmy w trochę trudniejszy teren to uwidoczniły się jeszcze bardziej zalety spd. O wiele łatwiej przejechać było po koleinach pozostawionych przez traktory i przez kałuże nieznane nie wspominając już o łatwości pokonywania większych podjazdów. Teraz to część wzniesień przestanie się w ogóle zauważać. Trzeba tylko pamiętać oczyścić spd przed ponownym wpięciem ale na szczęśnie nie ma z tym jakiś szczególnych kłopotów.Gdzieś przed Karwinami
© DuchSkwer Kościuszki pogrążony we mgle
© Duch
Kategoria 20 do 60 km, Czas wolny